Instalare Valve blow-off

Este foarte posibil sa stiti cate ceva despre BLOW OFF ? sau cel putin ati auzit macar o data o masina care scoate acel vuiet la schimbarea treptelor de viteza. Ei bine, pentru cei care nu stiu despre ce este vorba, vom explica mai jos , cum,ce, si de ce .

Avantajul si rolul unei valve blow off

Este acela de a proteja turbina impotriva daunelor. De aici se poate concluziona faptul ca, BOV este doar pentru masinile cu turbocompresor (turbina).

Acum ca v-am spus care este rolul valvei blow-off, probabil va intrebati: dar ce poate dauna asa de tare turbinei de este benefica o astfel de valva?

  • Stim ca o masina cu turbo are nevoie si de un compresor care sa antreneze turbina.

Acest lucru inseamna ca, aceste componente trebuie sa lucreze impreuna. Pana aici, totul suna bine, in teorie. In practica insa, in cazul in care ridicam brusc piciorul de pe acceleratie, se produce supratensionarea compresorului (compressor surge).

Ca sa puteti intelege, va voi explica mai pe indelete fenomenul. Dupa cum am zis, se produce atunci cand ridicam brusc piciorul de pe acceleratie. De ce? Pentru ca, clapeta de acceleratie se va inchide, iar o incarcatura de aer o va lovi din plin. Evident, deoarece nu va avea unde sa se duca, aceasta incarcatura se va intoarce de unde a venit, si anume, in turbina. Acest lucru va pune presiune pe paletele turbinei si pe lagarele (suportii de sprijin) acesteia.

Ca si efect, nu numai ca in timp va aduce daune turbinei, ci va avea consecinte si asupra manevrabilitatii prin crearea intarzierii turbinei (turbo lag).

Procesul de functionare si instalare valve blow-off

Este relativ simpla. Se conecteaza pe traseul de admisie, imediat dupa clapeta de acceleratie. In interiorul BOV-ul se afla o camera de vacuum (adica de presiune negativa) cu un arc, o diafragma (sau membrana elastica) si o supapa. Diafragma reactioneaza la schimbarile de presiune si comprima arcul din BOV. Arcul la randul sau, este conectat la o supapa care are rolul de a elimina acea incarcatura (boost) care, in mod normal, ar fi ajuns in paletele turbinei.

surse folosite : itehnum.wordpress.com

sursa imagine : bestautovest.ro – kit valve blow-off disponibil