Cum functioneaza un turbo

Cum functioneaza un turbo, este o intrebare destul de frecventata intre soferii tineri,sau incepatori.Mai jos vom explica in detaliu cum functioneaza un turbo,si care sunt caracteristicile acestuia.

Dacă știți cum funcționează un motor cu reacție, sunteți la jumătatea drumului spre înțelegerea turbocompresorului unui automobil.Un motor cu reacție strage aerul rece în față, îl strânge într-o cameră unde arde cu combustibilul și apoi, aruncă aer cald din spate.

Turbocompresorul unei mașini aplică un principiu foarte asemănător unui motor cu piston. Utilizează gazul de eșapament pentru a conduce o turbină. Aceasta rotește un compresor de aer care împinge aer suplimentar (și oxigen) în cilindri, permițându-le să ardă mai mult combustibil în fiecare secundă.

De aceea, o mașină cu turbocompresoare poate produce mai multă putere (care este un alt mod de a spune „mai multă energie pe secundă”). Un compresor  este foarte similar cu un turbocompresor, dar în loc să fie acționat de gazele de evacuare folosind o turbină, este alimentat de la arborele cotit al mașinii.

De obicei, acesta este un dezavantaj: în cazul în care un turbocompresor este alimentat de energia reziduală în gazele de eșapament, un compresor efectiv fură energia din propria sursă de alimentare a autovehiculului (arborele cotit), care este, în general, nefolositoare.

Cum funcționează turbo în practică? Un turbocompresor este în mod eficient construit din două  ventilatoare de aer mici (numite și „ventilatoare” pentru ca au forma unor elici de ventilatoare) așezate pe același ax metalic, astfel încât ambele să se rotească împreună.

Unul dintre acește, (ventilatoare),este numit turbină, avand rolul sa așeaze  curenții de gaze din eșapament in cilindri. Pe măsură ce cilindrii suflă gaze fierbinți peste lamele ventilatorului, se rotesc odata cu arborele la care sunt conectate.

Cel de-al doilea ventilator este numit compresor și, deoarece este așezat pe același ax ca și turbina, rotinduse impreuna. Este montat în interiorul admisiei de aer a mașinii, astfel încât, în timp ce se rotește, atrage aerul rece și il forțează sa intre rapid în cilindri.

Dacă comprimați un gaz, îl faceți mai fierbinte (de aceea o pompă de biciclete se încălzește când începeți să vă umflați anvelopele).  ”

Aerul mai cald este mai puțin dens (de aceea aerul cald se ridică peste radiatoare) și este mai puțin eficient pentru a ajuta combustibilul să ardă, deci ar fi mult mai bine dacă aerul provenit de la compresor a fost răcit înainte de a intra în cilindri.

Din categoria o imagine face cat 1000 de cuvinte,va prezentam mai jos , un filmulet cu functionarea unui turbo la o masina obisnuita.