Cum sa schimbi o baterie auto ?
- Pentru evitarea unui scurt circuit este recomandat ca ordinea deconectarii bornelor sa se faca astfel :
- La deconectare: se scoate intai borna negativa (-) pe urma borna pozitiva (+) ;
- Se scoate borna – intai pentru evitarea atingerii bornei de + din gresala pe caroserie.
- Daca se scoate borna + prima si atingeti din greseala caroseria masinii , exista posibilitatea de a face scurt circuit .
La montarea unui acumulator pe autovehicul este recomandat ca ordinea conectarii bornelor sa se faca astfel :
- La conectare : se monteaza / fixeaza intai borna pozitiva (+) pe urma borna negativa (-) ;
- Pentru schimbarea acumulatorului aveti nevoie si de o cheie pentru destrangerea / strangerea bornelor. Recomandam o cheie cu clichet unde puteti pune un cap cheie de dimensiunea necesara, si un prelungitor in unele cazuri .
Tips: Borna pozitiva are de obicei un capac rosu pentru o identificare usoara .
Puteti achizitiona acumulatori auto marca : Bosch , Varta , Motrio , Automobile Dacia , MTR sau alte marci din magazinul nostru online bestautovest.ro .
In magazinul nostru online, puteti alege dupa Brand sau Amperaj asa incat sa gasiti usor acumulatorul de care aveti nevoie .
Stiati ca : Un chimist francez a descoperit principiul functionarii bateriei in anul 1801 , in urma unor experimente de electroliza.
Acesta a deconectat electrolizii de la sursa de alimentare si a constatat ca ramane a tensiune electrica .
Dupa 50 de ani acest fenomen a fost folosit pentru lansarea pe piaţă a primului acumululator cu plumb.
În zilele noastre, principial, o celulă de acumulator cu plumb este formată din:
- o placă din plumb poros presat într-un grătar din plumb (neporos). Aceasta este legată la borna negativă a acumulatorului şi se numeste placă negativă;
- o placă din bioxid de plumb, poros, presat într-un grătar din plumb (neporos). Aceasta este legată la borna pozitivă a acumulatorului şi se numeste placă pozitivă;
- o placă realizată dintr-un material izolator din punct de vedere electric. Este numită separator şi are rolul de a evita contactul electric între cele două plăci;
- o soluţie de electrolit (formată din 33% acid surfuric şi 67% apă ). Cu această compoziţie, electrolitul are o densitate de 1,24 (adică 1 litru de electrolit cântăreşte 1,24Kg);
- o carcasă din material plastic în care sunt conţinute toate elementele enumerate mai sus.