Cum sa schimbi o baterie auto ?

Cum sa schimbi o baterie auto ?

  1. Pentru evitarea unui scurt circuit este recomandat ca ordinea deconectarii bornelor sa se faca astfel :

  • La deconectare:  se scoate intai borna negativa (-) pe urma borna pozitiva (+) ;
  • Se scoate borna – intai  pentru evitarea atingerii  bornei  de + din gresala pe caroserie.
  • Daca  se scoate borna + prima si atingeti din greseala caroseria masinii , exista posibilitatea de a  face scurt circuit .

La montarea unui acumulator pe autovehicul este recomandat ca ordinea conectarii bornelor sa se faca astfel : 

  • La conectare :   se monteaza / fixeaza  intai borna pozitiva (+)  pe urma borna negativa (-)   ;
  •  Pentru schimbarea acumulatorului aveti nevoie si de o cheie pentru destrangerea / strangerea bornelor.  Recomandam o cheie cu clichet unde puteti pune un cap cheie de dimensiunea necesara, si un prelungitor in unele cazuri .

Tips: Borna pozitiva are de obicei un capac rosu pentru o identificare usoara .

Puteti achizitiona acumulatori auto  marca : Bosch , Varta , Motrio , Automobile Dacia , MTR sau alte marci din magazinul nostru online bestautovest.ro .

In magazinul nostru online, puteti alege dupa Brand sau Amperaj asa incat sa gasiti usor acumulatorul de care aveti nevoie .

Stiati ca : Un chimist francez a descoperit principiul functionarii bateriei in anul 1801 , in urma unor experimente de electroliza.

Acesta a deconectat electrolizii de la sursa de alimentare si a constatat ca ramane a tensiune electrica .

Dupa 50 de ani acest  fenomen a fost folosit pentru lansarea pe piaţă a primului acumululator cu plumb.

În zilele noastre, principial, o celulă de acumulator cu plumb este formată din:

  • o placă din plumb poros presat într-un grătar din plumb (neporos). Aceasta este legată la borna negativă a acumulatorului şi se numeste placă negativă;
  • o placă din bioxid de plumb, poros, presat într-un grătar din plumb (neporos). Aceasta este legată la borna pozitivă a acumulatorului şi se numeste placă pozitivă;
  • o placă realizată dintr-un material izolator din punct de vedere electric. Este numită separator şi are rolul de a evita contactul electric între cele două plăci;
  • o soluţie de electrolit (formată din 33% acid surfuric şi 67% apă ). Cu această compoziţie, electrolitul are o densitate de 1,24 (adică 1 litru de electrolit cântăreşte 1,24Kg);
  • o carcasă din material plastic în care sunt conţinute toate elementele enumerate mai sus.