Suspensii reglabile

  • Nivel de coborare: mai mare de 60 mm
  • Performanta: medie/maxima in fuctie de producator
  • Compabilitate: medie/buna in functie de producator
  • Confort: mediu/redus

Suspensiile reglabile sunt cele mai adecvate unui condus sportiv / aplicatie sport (curse). Prin schimbarea amortizorului si a arcului si intarirea ambelor se obtine un nivel de performanta peste cel al unui kit de amortizor sport + arc sport.

Arcul fiind mult mai mic in diametru decat unul sport pe amortizorul de serie, nu induce aproape nici o rezonanta, astfel amortizorul filtrand doar cursa normala a suspensiei. Deobicei tija amortizorului este mult mai groasa in diametru, facand fata cu brio la socurile unui condus foarte agresiv.

Majoritatea suspensiilor reglabile vin cu amortizoare reglabile in duritate.
Daca ai achizitionat o astfel de suspensie ar fi bine sa te consulti cu o persoana in masura sa iti indice nivelul de duritate recomandat.

E foarte posibil sa strici tinuta de drum a masinii facand amortizorul prea tare sau prea moale.
Mai toate suspensiile reglabile ajusteaza inaltimea masinii din suportul arcului (talerul acestuia), fapt ce face suspensia un pic greu de reglat, deoarece odata cu miscarea arcului acesta se si comprima/decomprima (cazurile suspensiilor reglabile cu un singur arc).

Exista suspensii la care reglajul se face miscand intreg amortizorul + arc in sus si jos, talerul de arc fiind pentru pretensionarea (intarirea) arcului. In acest mod se paote alege o suspensie cu un arc mai moale, care la nevoie se poate intari, garda la sol a masinii putand sa ramana aceeasi.

Aceste suspensii sunt cu preponderenta folosite la masinile de curse, arcurile fiind deobicei foarte dure si avand cursa suspensiei limitata la 10-12 cm.

Reglajul amortizorului are o plaja foarte larga.La aceste suspensii reglabile, se pot adauga si compensatoare (acele rezervoare externe) pentru a regla atat inchiderea cat si deschiderea acestora (bound/rebound).

In acest caz, din amortizor se regleaza inchiderea acestuia, air din compensator deschiderea.

This Post Has One Comment

Comments are closed.