Motivele Patinarii Ambreiajului la autoturisme pot fi :
- Uzarea sau defectarea ferodourilor sau a suprafeței discului. Ferodourile, uzate excesiv ca urmare a subțierii lor, nu mai presează destul de puternic asupra suprafeței volantului. Efortul de compresie al mecanismului nu este suficient pentru a asigura o conexiune fixă a elementelor sale. Un ferodou deformat va apăsa neuniform pe volantă.
2. Ulei pe ferodouri. Existența uleiului pe ferodouri contribuie la reducerea durității acestora. Datorită frecării reduse, elementele de contact vor aluneca.
Arcuri ale diafragmei slăbite sau deteriorate. Dacă elasticitatea arcului a slăbit, presiunea exercitata pe disc de către pedală va fi insuficientă pentru a activa sistemul.
3. Proasta funcționare a cuplului ambreiajului. Cablul întins, furca deteriorată în cazul vehiculelor cu ambreiaj mecanic, umflarea componentelor din cauciuc sau lipsa fixării strânse a elementelor în cazul vehiculelor cu acțiune hidraulică pot duce la patinarea ambreiajului întrucât efortul de presiune a arcului diafragmei nu este suficient pentru a asigura un contact fix al părților componente.
4. Mecanism de compensare uzat. Ca urmare a funcționării proaste a inelului de ajustare sau al senzorului arcului, ajustarea degajării poate deveni imposibilă. Acest lucru reduce presiunea de reținere a discului de ambreiaj.
Durata medie de viață a plăcii de presiune și a discului ambreiajului, a arcului cu diafragmă și a presiunii este aproximativ aceeași pentru toate componentele, aproximativ pentru o rulare de 100.000-150.000 de kilometri. Prin urmare, pentru ca sistemul să funcționeze cât mai mult timp posibil, înlocuiți întotdeauna toate componentele dintr-o dată într-un kit.
Verificați etanșarea corectă a componentelor și ansamblurilor vehiculului. Siguranța defectuoasă a motorului și a garniturilor de transmisie, scurgerile de ulei prin garniturile de ulei sau arbori cotiți, slăbirea acumulatorului hidraulic poate fi un motiv care conduce la apariția grăsimii pe căile ferate.
Alegeți componentele în funcție de stilul dvs. de conducere.
Un ambreiaj standard cu garnituri compozite este potrivit pentru conducerea calmă și liniștită.
Acestea au un coeficient optim de frecare, mențin o temperatură de funcționare scăzută și sunt ieftine. Dar o mașină sport ar trebui să fie echipată cu un sistem special de ambreiaj conceput pentru sarcini dificile.
Ferodourile de acest tip sunt fabricate din materiale cu adaos de carbon și Kevlar cu un amestec de cupru, aluminiu, fontă și ceramică. Rezistă la temperaturi mult mai ridicate, au o rezistență la uzură mult mai mare și sunt potrivite pentru o conducere mai agresivă.
Verificați reglarea corectă a redării pedalei. Pedala insuficientă împiedică dezangajarea completă a ambreiajului. Acest lucru duce la uzura rapidă a feruloarelor și poate, de asemenea, la supraîncălzirea și înfundarea discului ambreiajului.
Utilizați întotdeauna lichidul recomandat de producător. Nu amestecați lichide diferite sub formă de compoziție. Componentele agresive care se formează ca urmare a amestecării diferitelor lichide sau a componentelor existente în anumite clase de lichide pot fi distructive pentru acumulatorul hidraulic al ambreiajului.
Urmați aceste reguli în gestionarea corectă a ambreiajului:
atunci când acționați, eliberați mai întâi presiunea pedalei astfel încât mașina să înceapă să se miște încet, apoi mențineți ambreiajul în stare semipreparată timp de 2-3 secunde, apoi eliberați complet ambreiajul.
nu deconectați la viteze mari; când coborâți o panta abruptă, cuplați mai întâi viteza, apăsând din când în când pedala de frână pentru a evita supraîncălzirea componentelor.
să ieșiți din drumuri dificile, cum ar fi bălți, grămezi de zăpadă sau noroi, dacă este posibil, să solicitați o soluție de remorcare;
când conduceți, nu mențineți piciorul pe pedala de ambreiaj tot timpul pentru a evita o presiune involuntară asupra acesteia; nu supraîncărcați autovehiculul, în special atunci când conduceți pe drumuri proaste: acest lucru crește încărcătura sistemului.