Noul Sistem cu tehnologie avansata pentru evitare a coliziunii, cunoscut și sub denumirea de sistem de pre-coliziune, sistem de avertizare în caz de coliziune înainte sau sistem de atenuare a coliziunilor, este un sistem de siguranță pentru automobile conceput pentru a preveni sau a reduce severitatea unei coliziuni.
Utilizează radar (toate condițiile meteorologice) și uneori laser (LIDAR) și aparatul de fotografiat (folosind recunoașterea imaginii) pentru a detecta un accident iminent. Senzorii GPS pot detecta pericolele fixe, cum ar fi apropierea semnalelor de oprire printr-o bază de date de localizare.
Odată ce se detectează o coliziune iminentă, aceste sisteme oferă un avertisment șoferului. Atunci când coliziunea devine iminentă, acestea acționează autonom fără intrarea șoferului (prin frânare sau direcție sau ambele).
Eroarea în caz de coliziune prin frânare este adecvată la viteze reduse ale vehiculului (de exemplu, sub 50 km / h), în timp ce evitarea coliziunii prin direcție poate fi mai adecvată la viteze mai mari ale vehiculului dacă benzile sunt clare. Autovehiculele cu evitarea coliziunilor pot fi echipate, de asemenea, cu regulator de croazieră adaptiv, utilizând aceiași senzori de perspectivă.
În martie 2016, Administrația Națională pentru Siguranța Rutieră a Autostrăzilor (NHTSA) și Institutul de Asigurare pentru Siguranța Autostrăzilor au anunțat că producătorii de 99% din automobilele americane au convenit să includă sistemele automate de frânare de urgență ca standard pentru aproape toate autoturismele noi vândute în SUA până în 2022 .
În Europa, în 2012 a existat un acord în legătură cu sistemul de frânare de urgență avansată (AEBS) sau cu frânarea autonomă de urgență (AEB) în 2012. Comisia Economică pentru Europa a Organizației Națiunilor Unite (UNECE) a anunțat că acest tip de sistem va deveni obligatoriu pentru noile vehicule grele începând din 2015. NHTSA a prognozat că urmărirea rapidă a rulajului automat de frânare de urgență ar împiedica o estimare de 28 000 de coliziuni și 12 000 de răniri.
AEB diferă de sistemul de avertizare anticipată: FCW avertizează șoferul cu un avertisment, dar nu frânează singur autovehiculul
Conform Euro NCAP, AEB are trei caracteristici:
- Autonomă: sistemul acționează independent de conducătorul auto pentru a evita sau a reduce accidentul.
- Situația de urgență: sistemul va interveni numai într-o situație critică.
- Sistemul de frânare: sistemul încearcă să evite accidentul prin aplicarea frânelor.
Un studiu din 2012 realizat de Institutul de Asigurări pentru Siguranța pe Autostrăzi a examinat modul în care caracteristicile particulare ale sistemelor de evitare a accidentelor au afectat numărul de creanțe în cadrul diferitelor forme de acoperire a asigurărilor. Constatările indică faptul că două caracteristici de evitare a accidentelor oferă cele mai mari avantaje:
- (a) frânarea autonomă care ar frânează singură, în cazul în care șoferul nu, pentru a evita o coliziune înainte; și
- (b) farurile adaptive care ar schimba farurile direcția pe care șoferul o conduce. Ei au descoperit că sistemele de plecare a benzilor de circulație nu sunt utile și, probabil, dăunătoare, la stadiul de dezvoltare din jurul anului 2012.
- Un studiu al Institutului de Asigurări pentru Siguranța Autostrăzii din 2015 a constatat că sistemul de avertizare cu privire la coliziune și sistemul automat de frânare au redus coliziunile din spate.Un studiu din 2015, bazat pe date europene și australiene, sugerează că AEB poate reduce coliziunea din spate cu 38%.
- În atacul terorist din 2016 din Berlin, un camion a fost condus pe piața de Crăciun din Berlin și a fost oprit de sistemul său de frânare automată . Dispozitivele de evitare a coliziunilor se îndreaptă rapid spre noul parc auto.
- Într-un studiu al accidentelor raportate de poliție, s-a constatat că frânarea automată de urgență reduce incidența accidentelor din spate cu 39%.
- Un studiu din 2012 sugerează că, dacă toate mașinile prezintă sistemul, acesta va reduce accidentele cu până la 27% și va economisi până la 8.000 de vieți pe an pe drumurile europene.
- În Regatul Unit și în SUA, daunele și costurile treia parte au scăzut cu 10% și cu 40% în funcție de anumite asigurări.
Sistemul de control al frânării în colț (CBC) detectează situația periculoasă atunci când aplicați frânele în timp ce virajele se transformă în condiții nefavorabile. Skoda CBC detectează suprasolicitarea, submăsurarea și derivarea și redistribuie presiunea de frânare pe roți separat pentru a recâștiga controlul și a preveni un accident.