Volkswagen a prezentat câteva imagini ale unor prototipuri folosite pentru testarea unui sistem de iluminare interactiv.
Scopul noului sistem
Este meargă mai departe de sistemele convenționale cu iluminarea, adică să ofere ceva mai mult decat un set de stopuri și un set de faruri, cu semnalizatoarele laterale.
Practic, Volkswagen a prezentat un sistem de iluminare interactiv, gândit pentru mai multe utilizări, acesta fiind connectat la o aplicație care te lasă să afișezi un mesaj personalizat pe stopuri, până la posibilitatea iluminării locului pe care vrei să parchezi pentru a te asigura că te încadrezi perfect între liniile acestuia.
Blocurile optice cu LED
Ar putea să sublinieze anumite pericole de pe drum cu un fascicul de lumină, o tehnologie folosită în prezent și de alți constructori, respectiv expusă în diferite stadii de mai multe companii din industria auto.
[Modula id=’33’]
Semnalizatoarele
ar putea primi și o reprezentare vizuală pe șosea, care ar ajuta la avertizarea accentuată a participanților din trafic. În plus, Volkswagen vrea să pună LED-uri colorate în mânerele portierelor, care ar putea să îi transmită șoferului dacă a reușit să se conecteze la vehicul prin Bluetooth, dacă a încuiat portierele și să sublinieze alte aspecte, cum ar fi o portieră descuiată.
Printre prototipurile expuse de Volkswagen, se află și un model care nu a mai fost dezvelit până acum, respectiv ceea ce pare a fi un banc de probe dezvoltat pe baza unui Tiguan. Acesta are un ecran în locul grilei frontale. Posteriorul are, la rândul său, un ecran, unde pot fi afișate diverse mesaje, cum ar fi unul care este menit să îi avertizeze pe șoferii din spate sa pastreze distanța.
Stopurile
Vor putea fișa și o semnătură luminoasă personalizată, realizată folosind o aplicație de pe telefonul utilizatorului. Totul funcționează cu o tehnologie descrisă drept ”micro-pixel LED”, adică o variantă micșorată a LED-urilor. Acestea vor putea să afișeze numeroase forme și să își schimbe intensitatea sau modelul afișat.
Volkswagen
Nu a specificat încă momentul din care vor fi disponibile noile tehnologii, însă unele dintre ele ar putea să necesite o omologare specifică în Europa.