Senzorii airbag-urilor sunt de fapt mici piese electronice care simt când un accident a avut loc. Acestea sunt concepute astfel încât să răspundă unor circumstanțe precum presiunea crescută rezultată dintr-o coliziune și oprirea bruscă.
Senzorii airbag-urilor pot fi utilizați pentru a detecta cât de mulți oameni sunt în vehicul și pentru a măsura viteza, impactul și presiunea frânei. Unitatea de control a airbag-ului este de obicei încorporată în partea din față a cabinei. Unitatea este programată să studieze informațiile pe care le primește pentru a activa încuietoarele centurilor de siguranță, desfășurarea airbagului, încuietori automate ale ușii și alte măsuri de siguranță.
[Modula id=’37’]
Cele două tipuri diferite de senzori airbag sunt mecanice și electrice. Anumiți senzori electrici folosesc mecanisme electromecanice „cu bile și cu bile” destinate să elibereze o minge de la un magnet care se rotește într-un tub înainte de a atinge un întrerupător și de a realiza o conexiune electrică. Senzorii mecanici sunt concepuți pentru a funcționa independent de omologii lor electrici și folosesc un știft de ardere pentru a activa o explozie compactă după un accident.
O diferență între cele două tipuri diferite de sisteme este că senzorii mecanici nu pot fi opriți după ce bateria a fost deconectată la fel ca cele electrice, deoarece senzorii mecanici nu necesită o sursă de alimentare.